Jom Review Blog: Edisi Kedua

Hi, untuk segmen review blog edisi kedua ni, Fara akan review another 5 blogs. Seperti yang Fara mention kat entry review blog edisi pertama sebelum ni, semua blog ni adalah blog yang dah join segmen Fara sebelum ni yang baru je tamat 10 Ogos yang lalu. So, tanpa melengahkan masa, Fara mulakan ya.


Dengan design blog bertemakan 3 warna iaitu kelabu, hitam dan putih, Fara dapat rasakan owner blog yang dikenali sebagai Orang Lidi ni mempunyai citarasa dan minat yang agak berbeza dari orang lain. Ala2 misteri gitu. Cantik pulak tu design dia. Teringin nak jadi kreatif macam beliau. Pastu bila Fara selidik2 kat ruangan "Siapa Saya?" kat blog ni, Orang Lidi tak bagitau pun jantina dia lelaki ataupun perempuan, tapi naluri Fara berat mengatakan beliau adalah seorang lelaki. Cewah. Mungkin sebab design blog nya kot yang obvious nampak dia macam lelaki. Arghh, tak kira lah, lelaki ke perempuan ke, korang tetap kena tinjau2 blog dia okay? Hihih. Pastu beliau sempat tulis yang beliau nak jadi pendakwah blogger, kita doakan untuk beliau supaya berjaya capai apa yang beliau impi kan tu ya. Pastu Orang Lidi ada jugak mention blog2 dakwah yang best2, korang pergi lah tengok blog mana yang dimaksudkan tu. 


Blog yang kedua ni pulak milik seorang jejaka yang dikenali sebagai Ejoy. Antara blogger yang mengutarakan isu2 semasa dengan menggunakan penulisan yang sangat hebat susunkatanya. Memang semua entri ditulis dengan ayat2 yang sangat tersusun, profesional, formal dan teratur. Entry2 yang menengahkan isu2 semasa, tips2 menjadi penulis yang baik dan pelbagai lagi tips2 berguna yang korang semua boleh baca dan pelajari. Serius tak rugi kalau klik blog Cerita Ejoy ni. Design blog pulak yang sangat kemas dan simple buatkan korang rasa tenang nak baca setiap entry dia yang menarik tu. Jangan lupa klik ya? 


Blog ini dikenali sebagai Yumida dan memang dah well-known kot dalam kalangan blogger. Fara nampak follower pon memang ramai dah 4000 lebih. Penulis blog ni memang sangat versatil sebab entry2 yang ditulis tu memang merangkumi pelbagai aspek, ada kisah tentang dunia hiburan, tips2 harian seperti tips nak balik kampung, tips nak mengundi di Kilauan Emas dan sebagainya. Menarik bukan?  Korang boleh tengok sendiri entry2 blog ni yang memang macam variety bucket tu okay. Pastu dalam blog ni, owner ada tulis semua lama sosial yang korang boleh add, follow atau keep in touch dengan beliau. Jangan lupa klik tau ;) 


Blog yang diberi nama Skuterlady ni adalah milik seorang kakak cantik. Berdasarkan profil dia, Fara dapat tahu kakak skuterlady ni dah ada 3 orang putera comel. Alhamdulillah ya kakak. Sebuah blog personal yang penuh dengan informasi, header nya pon cantik sangat. Kakak skuterlady ni ada buat satu page khas untuk gambar2 yang beliau dah snap sepanjang travel dan semasa ada event yang best tau, nanti masa korang klik link blog skuterlady ni korang boleh lah tengok tempat mana yang kakak skuterlady dah pergi. Best sangat2 kan? Di samping dapat berkenalan dengan owner blog ni, korang boleh mengenali tempat2 best dan belum pernah kita lawati kat negara ni. Jangan lepaskan peluang klik tau. 


Dari url blog pun dah boleh tau sikit intro tentang owner blog kan. Blog ni memang cantik sangat dengan design wallpaper yang purple grid tu, header yang cute mute buatkan kita semua rasa tak sabar nak baca entry dia kan? Hihi. So, ni adalah personal blog yang dimiliki oleh owner yang dikenali sebagai Syasya. Pssssss. Kat header tu very informative plak, ada translation hello dalam beberapa bahasa. Boleh la feeling2 jadi polyglot. Hehe. Thanks Syasya. Wah, Syasya ni sangat rajin join GA blog rupanya, korang kalau nak buat segmen apa2 jangan lupa invite owner ni tau. Pastu entry dalam blog ni ada banyak info pasal kesihatan tau, pasal masalah wanita dan sebagainya. Very nice one! Korang kalau nak tengok semua entry Syasya dah tulis ni, jangan lupa klik laju2 okay. 

Comments

  1. Hye! Thanks sebab review blog ceritaejoy. hehehehhe

    ReplyDelete
  2. Hmm, agaknya ada berapa banyak review awak kena buat ye.??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Total dapam 17-18 camtu. Ehehe. Takpe nanti sy jadi doktor kena diagnos patient plak. Stakat buat review sikit2 ni takde hal la. Ewah

      Delete
  3. salaam jumaat bungalovexx..")

    Untungnya yang diriview.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Jumaat Wawa ;) hihi saja je ni tolong review sebab diorang dah join segmen Fara buat dulu hihi

      Delete
  4. Salam jumaat..
    Singgah sini..follow..
    melawat sambil membaca..
    wah!blog² follower ku di review blog nyer...
    semoga terus maju =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Jumaat Nieyl. Sebentar lagi Fara berkunjung ke blog Nieyl pula ya.. tungguuuuu
      hihihi. semoga terus maju jua

      Delete
  5. Hehe, CP ni baru aktif blogging, blog review macam ni memang sangat membantu, owh, yer, CP baru update entry baru, mai singgah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi CP, thanks sebab support review Fara ni. dah baca dah review produk dari CP tu, memang nice sangat

      Delete
    2. hehehe, tq very much 4 ur support, bab muka pucat, CP pun takde solution, bagi CP untuk muka pucat ni bibir tu paling penting, kalau bibir warna kelam, muka senang nampak kelam jugak....

      Delete
    3. hihi betul jugak tips CP tu. Memang kena touch up baru nampak berseri sikit.

      Delete
  6. bagus review ni. boleh la terjah blog dorang ini.

    Jemput ke blog saya.

    www.nasznadzeri.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih nasz atas sokongan. Fara dah terjah blog nasz jugak :)

      Delete
  7. rajinnya buat review..jap lg nk terjah blog diorg tu la..

    ReplyDelete
  8. salam to becoming doctor,

    hehe... baru perasan fara de tinggalkan komen kat shoutbox tu. anyway... thanx sebab sudi review blog saya ni. tak sangka fara sudi masukkan blog akak dalam senarai untuk di-review...

    sobb...sobb...sobb... akak terharu dikkk...hew hew
    semoga jadi doktor yg sukses nanti... ^_^

    ReplyDelete
  9. Bagusnya... nanti teman nak terjah ke blog kawan-kawan tu...

    ReplyDelete
  10. so nais la your review, fara. haha. mario singgah ke blog2 ni :)

    ReplyDelete
  11. SEMUA SAYA DAAH TERJAH DAN SEMUANYA MENARIKKK!! NAMPAK X SAMPAI GUNA CAPLOCK HUHUHU..

    ReplyDelete
  12. saya akan terjah semua blog ini :-)

    ReplyDelete
  13. hai.. slam kenal.. nk gi terjah gak la

    ReplyDelete
  14. Hahaha. Thanks sis for the review. suke sgt. maaf late reply. bsy ngn exam. SPM candidate :D

    ReplyDelete
  15. XD gonna visiting all of the blog . lama tak datang blog awak ni.. kita busy sejak kerja.. XD

    ReplyDelete
  16. Rugi nyaa tak dapat join segmen Fara ,haish lama sangat tak Bw sini, tu yg blurr :') Fara mcm mana, dah balik sana kan?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Tips kebah demam orang Russia

Give And Take

How To Score A+ in English Without Being A Good Speaker